Jedna je moja prijateljica neki dan na Facebooku objavila fotografiju naizgled jako ukusne ribe garnirane svježim povrćem, koju je popratila komentarom “Kakva riba!”. Istog trenutka sam pomislila kako sam do tada, a već je bilo vrijeme večere, pojela samo nekoliko neukusnih grickalica i poželjela biti na njezinom mjestu.

No, nije ona jedina koja na Facebooku objavljuje fotografije ukusnih jela, grickalica i deserata koja sama priprema ili već negdje objeduje. Brzinskim uvidom u fotografije svojih prijatelja zaključila sam da ljudi vole postavljati fotografije hrane iz puno razloga. Navest ću samo neke:

Daj, vidi ovo!

U neka davna vremena, nakon što smo pripremili neko ukusno jelo, vjerojatno smo se njime pohvalili telefonski ili uživo: “Nemreš vjerovat’ kak sam dobru Marsala piletinu upravo ‘spekla!” No, slika vrijedi tisuću riječi. Objavljivanje fotografije tanjura te iste piletine danas je vrlo brz i jednostavan način za dijeljenje detalja o nevjerojatnom obroku ili nezaboravnom kulinarskom iskustvu.

Gle, kak’ sam dobra!

Jeste li ikada objavili fotografiju zdjelice zobene kaše i sojina mlijeka? Vjerojatno se takvim obrokom želite pohvaliti istomišljenicima po pitanju zdrave prehrane ili demonstrirati vlastitu ustrajnost po pitanju promjene životnih i prehrambenih navika. Zasigurno ćete takvom fotografijom izmamiti mnoštvo lajkova svojih prijatelja (te izbjeći kritike i sarkastične komentare).

Sram me bilo!

Vrijeme rezervirano za ispovijedi. Objavljivanje fotografije masnog kebaba ili pohanog sira s tartarom možda je vaš način ublažavanja krivnje ili izazivanja vlastitog mehanizma unutarnje kritike koji bi nas nagnao da se zamislimo nad onime što jedemo. “Kako sam to mogla pojesti?”, pitate se. Ovakva fotografija nagnat će vaše prijatelje da vam ublaže krivnju i ohrabre u odabiru budućih obroka. No, moglo bi se dogoditi i da se zgražaju nad količinom soli, masti ili šećera koji ste strpali u sebe.

Možete li vjerovati da sam ovo jela?

Jeste li ikada objavljivali fotografije egzotične hrane ili neobičnih kombinacija? Možda ste probali mrave u čokoladi u Meksiku ili škorpione na štapiću u Kini?! Nema ništa loše u tome da “publici” podastrete vizualni dokaz kako ste se odvažili na putovanje u prethodno neistražena gastronomska prostranstva.

Pomozite!

Objavljivanje mnogo fotografija hrane može biti znak da imate problematičan odnos prema prehrani. Fotografije mogu biti poziv drugima na intervenciju ili korekcije. S druge strane, ljudi koji rutinski objavljuju fotografije hrane možda nisu ni svjesni svoga nezdravog fokusa na hranu.

Hrana kao pozivnica

Objavljivanje fotografije slasnog hamburgera iz Chicaga ili fondua sa sirom iz Švicarske možda će nagnati i vaše prijatelje da se upute na putovanje u te zemlje.

Magija kuhanja

Možda ste objavili fotografiju kulinarskog remekdjela koje ste ispekli ili umutili u vlastitoj kuhinji. To je poziv i drugima da vam se pridruže i pokažu svoje vještine u roštiljanju, kuhanju, prženju ili pirjanju. Malo natjecateljskog duha nije na odmet.

Sirove strasti

Jeste li ikada objavili fotografiju nekog kolača iz izloga slastičarnice ili krišku slasnog kulena s poslovnog putovanja u Baranju? Fotografije hrane često otkrivaju ono što biste voljeli jesti kao i prirodu vaših skrivenih kulinarskih strasti.

Užas!

Ne želite propustiti priliku da užasavate ljude? Razmislite o fotografijama slanine u duginim bojama ili kikiriki maslaca i tunjevine na krekerima.

Upoznaj me

Francuski filozof Jean Anthelme Brillat-Savarin svojedobno je napisao “Reci mi što jedeš i reći ću ti tko si.” Ako uistinu želite da vas ljudi upoznaju razmislite o slikovnom dnevniku prehrane na svome Facebook profilu ili sporadičnom objavljivanju fotografija hrane. Dokumentiranje onoga što jedete vašim će prijateljima reći mnogo o vama – o vašim navikama, osobnosti, sklonostima i kulinarskim slabostima.

Hranjenje je društvena aktivnost. Stoga ne čudi da hrana zauzima bitno mjesto i na društvenim mrežama. Stoga, prije nego sljedeći put objavite fotografiju lonca prepunog slasnih sarmica ili krišku vrele pizze s putovanja po Americi, razmislite zašto to radite i što time “govorite” vašim Facebook prijateljima.

Branimira Mrak
http://ordinacija.vecernji.hr