Pjevačica Josipa Lisac ne prestaje biti tema svih razgovora u Hrvatskoj, a i šire. Svojom izvedbom himne na inauguraciji Zorana Mialnovića podijelila je mišljenja mnogih-dok su jedni oduševljeni, drugi su i više nego razočarani onim što su čuli.

Naime, uvijek originalna Josipa je promijenila aranžman himne i izvela ju je u svom, zaista prepoznatljivom stilu, ali taj stil se većini i nije baš dopao.

– Ovo je bilo jezivo, karikatura za himnu – samo je jedan od brojnih negaitvnih komentara upućenih na izvedbu

Pijanist Zvjezdan Ružić koji je pratio Josipu Lisac na klaviru, također se osvrnuo i dao komentar na cijelu izvedbu.

– Josipa i ja imali smo istu viziju, ja zamišljam svoju zemlju romantično, toplo, punu ljubavi… Naše su se vizije poklopile. Htjeli smo poslati poruku ljubavi, dobrote, mira, a to je ono što ovaj narod treba. Mi smo zaista bili ono što jesmo – kazao je Zvjezdan

View this post on Instagram

U tom novom ‘čitanju’ himne i prilagodbi suvremenim protokolarnim gabaritima koje smo već prije navrat-nanos uvezli, Josipa Lisac i jazz klavirist Zvjezdan Ružić napravili su dosad najbolji pomak. Još od „Dnevnika jedne ljubavi“ znamo koliko Josipa Lisac prirodno ‘diše’ soul, blues i rock, čak do te mjere da ju možemo smatrati jednom od prvih koja je naš jezik prilagodila izvedbi pjesama u tom (američkom) duhu. Ako je već ona odabrana za izvedbu himne u koju će unijeti maksimalno osobnog u interpretaciji, onda se i izbor jazz klavirske pratnje tu nameće kao prirodan tijek stvari, dok je prisustvo malog zbora upravo ona tanka nit koja decentno uspostavlja vezu prema onom vremenu kad je i nastanak hrvatske himne bila, da se tako kaže, uvozna stvar po uzoru na „Marseljezu“. Glazbu treba promatrati i doživljavati kao fluidni kulturni segment. Nešto što se razvije, time i mijenja. Jača izloženost ovih prostora američkom zvuku započela je još prije sedamdesetak godina kad su ovdje nastupali i Louis Armstrong i Dizzy Gillespie, a da se ne govori koliko je rock neraskidivo utkan kod nas, stoga i autor ovih redaka pripada onoj skupini koja na reinterpretaciju himne i s umjetničke i strane društvenog značaja kaže: „Zašto da ne?“. Jučerašnja Josipina vokalna izvedba upravo je bilo to. Bilo je to stapanje dvije različite tradicije upravo s prefiksom poštivanja glavnih značajki i obilježja istih. Svečano i osobno doživljeno, te interpretirano u tom trenutku. Čisto s umjetničke strane se može raspravljati je li bilo možda previše elegično s njene strane, ali nije li sve ono što se godinama događa u našem društvu osjećaj koji više teži prema tuzi, a malo manje trijumfu pravednog društva za sve nas? @ravnododnacom @zvjezdan_ruzic

A post shared by Josipa Lisac (@josipa_lisac) on

Osim raznih komentara, podnesena je i krivična prijava.  Izvjesni Boško Županović podnio je  krivičnu  prijavu protiv pjevačice, u kojoj je naveo da je himnu Republike Hrvatske izvela na omalovažavajući način i da je koristila izrugljive artikulacije i tonalitete.

Na ovo sve se oglasila i Josipa Lisac koja je putem društvenih mreža objavila zajedničko saopštenje sa ”Croatia Records” i hrvatskom muzičkom unijom.

– Ovim putem se obraćamo svim medijima i sudionicima rasprave na društvenim mrežama, koji već dva dana neumorno raspravljaju o himni i izvedbi proslavljene glazbene dive, gospođe Josipe Lisac. Nažalost, ovdje se radi o potpunom nepoštovanju umjetničke slobode i kreacije pjevačice čiji stil obožavaju sve generacije i vide je kao jednu od najvećih legendi domaće muzičke scene – piše na samom početku saopštenja

View this post on Instagram

Zajedničko priopćenje Croatia Recordsa i HGU – Hrvatska Glazbena Unija! “Ovim putem se obraćamo svim medijima i sudionicima rasprave na društvenim mrežama, koji već dva dana neumorno raspravljaju o himni i izvedbi proslavljene glazbene dive, gospođe Josipe Lisac. Nažalost, ovdje se radi o potpunom nepoštivanju umjetničke slobode i kreacije glazbenice čiji stil obožavaju sve generacije i vide ju kao jednu od najvećih legendi domaće glazbene scene. Svakom dobronamjernom čovjeku je jasno da se ne radi o nikakvom vrijeđanju himne, stil i način interpretacije gđe Josipe Lisac je opće poznat i ova je situacija još jedan dokaz da živimo u društvu u kojem su ozbiljno poljuljane osnovne ljudske i kulturne vrijednosti, kao i način komunikacije. Na molbu gđe Josipe Lisac, željeli bismo Vas obavijestiti da ona više neće komentirati reakcije na izvedbu himne Republike Hrvatske prilikom prisege predsjednika Zorana Milanovića. Isto tako neće komentirati niti prijedloge za kaznenu prijavu niti bilo kakve slične buduće reakcije pojedinaca, udruga ili institucija, neovisno o kojem mediju se radi. Protekli dani bili su izrazito zahtjevni, stoga Vas molimo da imajući u vidu njezinu uvijek dobru suradnju sa svim medijima, poštujete njezinu privatnost. Zahvaljuje na podršci i tome što su mediji kroz silne osvrte svima prenijeli vjernu sliku sadašnjeg stanja u našem društvu. Josipa Lisac, nedavno je napunila sedamdeset godina života, a u 53 diskografske godine snimila je iznimna glazbena djela kojima i danas izaziva divljenje na svojim brojnim koncertima. Isto tako jedna je od najnagrađivanijih glazbenica koja je za svoja dostignuća sa suradnicima osvojila čak dvadeset i dva Porina, a ove godine na svečanoj dodijeli u Rijeci, 27. ožujka Upravni odbor Porina dodijelit će joj i Porin za životno djelo. Josipa Lisac unikatna je pojava hrvatske glazbene scene, glazbenica vrijedna poštovanja i divljenja.” “Sve je to glazba, a glazba jest ili je nema.” Josipa Lisac”, navodi se u priopćenju kojeg potpisuju Želimir Babogredac, direktor Croatia Recordsa i Nikša Bratoš, predsjednik HGU.

A post shared by Josipa Lisac (@josipa_lisac) on

Na koji način će završiti rasprava na društvenim mrežama, nikome još uvijek nije poznato.



Izvor vijesti: Redakcija / azra.ba