Home Vijesti BiH KONAČNO SE ZAHUKTAJU RADOVI NA KORIDORU VC: BOSNA I HERCEGOVINA USKORO DOBIVA...

KONAČNO SE ZAHUKTAJU RADOVI NA KORIDORU VC: BOSNA I HERCEGOVINA USKORO DOBIVA NOVIH 7,2 KILOMETARA AUTOPUTA

U tom kontekstu svakako treba gledati i odluku kojom je Vijeće ministara BiH utvrdilo prijedlog ugovora o grantu (koridor Vc 2, poddionica: Buna – Počitelj) između Bosne i Hercegovine i Europske banke za obnovu i razvoj, koji se odnosi na investicijski grant iz programa Europski zajednički fond za zapadni Balkan.

Radi se o grantu Europske unije vrijednom 6,219.140 eura, a sredstva su namijenjena za izgradnju autoceste po međunarodnim standardima, dužine 7,2 km između Bune i Počitelja.

Novac je namijenjen i poddionici Buna – Počitelj, a koja je dio dionice autoceste na koridoru Vc Mostar jug – Počitelj.

Trasa autoceste je položena, tako da ne presijeca gušće naseljena područja, nego prolazi iznad kanjona rijeke Neretve u blizini nekoliko naseljenih mjesta i završava neposredno ispred petlje Počitelj. Trasa uključuje dva nadvožnjaka, jedan podvožnjak i dva prolaza za životinje, kao i izgradnju dvostranog odmorišta Rotimski potok, piše Večernji list.

Nešto južnije radi se na poddionici autoceste Počitelj – Zvirovići, a koja je od izuzetne važnosti za cijelu Hercegovinu. Dužina ove poddionice iznosi 11,07 kilometara i podijeljena je na dva LOT-a. LOT 1 podijeljen je na dvije sekcije, prva je od početka trase do početka mosta Počitelj, a druga sekcija je od kraja mosta Počitelj do kraja poddionice. LOT 2 je most Počitelj koji je jedan od najkompleksnijih projekata na koridoru Vc.

Sjeverno prema Mostaru u toku su pripremne aktivnosti na dvjema poddionicama; u toku su aktivnosti na provođenju tenderskih procedura za poddionice Kvanj – Buna i Mostar jug – Kvanj, a njihovom izgradnjom Mostar će konačno biti spojen modernom autocestom s graničnim prijelazom Bijača.

Vlada FBiH je na prijedlog Federalnog ministarstva prometa i veza prošle godine donijela odluku kojom je izgradnja dionice autoceste tunel Prenj na koridoru Vc proglašena javnim interesom za FBiH, što znači da se može početi s procesom eksproprijacije.

U kontekstu radova na cjelokupnoj trasi koja prolazi Federacijom cilj je do 2022. zatvoriti financijsku konstrukciju i završiti projektiranje za cijeli koridor Vc kroz FBiH kako bi do 2028. bio završen koridor Vc u potpunosti.

(Izvor: Hayat.ba)