Home Vijesti BiH KONAČNO: POČELE PRIPREME ZA GRADNJU DIONICE NA KORIDORU 5C

KONAČNO: POČELE PRIPREME ZA GRADNJU DIONICE NA KORIDORU 5C

Riječ je gradnji dionica na Koridoru 5C, i to: Medakovo – Ozimice, Ozimice – Poprikuše, Ovčari – Mostar sjever i Mostar sjever – Mostar jug.

  • Pokrenuta je inicijativa za zaduženje kod EIB-a u visini od 340 milijuna eura za izgradnju dionice Medakovo – Ozimice i Ozimice – Poprikuše. Također, EBRD i EIB dostavili su pismo namjere o spremnosti za sudjelovanje u financiranju projekta izgradnje dionice autoceste od Ovčara do Mostara sjever (34 km) s potencijalnim iznosom kredita do 600 milijuna eura – naveli su iz “Autocesta Federacije BiH”. Dalje ističu kako je EBRD dostavio mandatno pismo za sufinansiranje izgradnje dionice autoceste Mostar sjever – Mostar jug (15 kilometara). Na cijeloj dionici od Ovčara do petlje Mostar jug gradit će se 10 mostova, 12 tunela i dvije petlje. Najsloženiji građevinski poduhvat na ovoj dionici je tunel Prenj. Dužina tunela, po idejnom projektu, iznosi 10,165 kilometara, što ga čini najdužim tunelom u regiji, piše Večernji list BiH.
  • Aktivnosti oko osiguranja navedenih kreditnih linija su u tijeku – naglasili su iz “Autocesta Federacije BiH”. Valja napomenuti i kako su u toku aktivnosti na provođenju konkursnih procedura za dionice: Putnikovo brdo – Medakovo, Nemila – Vranduk, Kvanj – Buna i Mostar jug – Kvanj procijenjene vrijednosti radova i nadzora oko 536 miliona KM. Iz “Autocesta Federacije BiH” podsjećaju kako se paralelno s ovim aktivnostima provode i radnje na postizanju učinkovitosti kreditnih linija: EBRD 60 miliona eura (Putnikovo brdo – Medakovo), EIB 100 miliona eura (tunel Kvanj – Buna) i EIB 140 miliona eura (Tarčin – Ivan i Poprikuše – Nemila).

Osim osiguranja sredstava preko kreditnih linija, “Autoceste Federacije BiH” provede i aktivnosti na osiguranju bespovratnih grant sredstava za sve dionice čija se izgradnja finansira iz sredstava EBRD-a i EIB-a. Do zastoja u realizaciji započetih projekata ne bi trebalo doći, jer trenutno postoji zatvorena finansijska konstrukcija za sve dionice koje su u izgradnji, odnosno za koje je konkursna procedura u toku. Osim dionica na kojima se radovi tek trebaju početi odvijati, tu je i deset gradilišta koja su trenutno aktivna.

Kada je riječ o samom Koridoru 5C, teška mehanizacija je na osam različitih lokacija. Riječ je o dionicama: Poprikuše – Nemila, Vranduk – Ponirak, Ponirak – Vraca, Vraca – Donja Gračanica (sjeverna sekcija), Tarčin – Ivan lot 1, Tarčin – ulaz u tunel Ivan i Tarčin – Ivan lot 2, tunel Ivan, Buna – Počitelj i Počitelj – Zvirovići, čija se izgradnja finansira iz međunarodnih kreditnih sredstava. Ugovorena vrijednosti radova i nadzora na navedenim dionicama iznosi oko 1,5 milijardi maraka.

  • Uz dionice na samoj autocesti aktivna su još dva gradilišta (ukupno ugovorene vrijednosti radova i nadzora 79,1 milijun maraka), i to: brza cesta Prača – Goražde (I. faza), čija se izgradnja financira iz sredstava proračuna Federacije BiH, i regionalna R2425a Tromeđa – Zvirovići, čija se izgradnja financira iz vlastitih sredstava Autocesta Federacije BiH. Također, iz vlastitih sredstava gradit će se i Sarajevska obilaznica LOT 3b (ugovorena vrijednost 21,4 milijuna maraka) -navode iz “Autocesta Federacije BiH”.

(Izvor: Hayat.ba)