Što ih više jedete – više mršavite?


Povrće: šparoge, buranija, repa, kelj… Ilustracija
Što ih više jedete – više mršavite?

Namirnica zahtijeva da tijelo potroši više kalorija u procesu varenja nego što iz nje varenjem dobije

Autor: “Zdravlje u kući”

Namirnice s negativnim kalorijama, naravno, ne postoje. Ali, postoje namirnice koje se svakodnevno upotrebljavaju, a koje u procesu varenja ispoljavaju efekt negativnog bilansa u tijelu.

Negativan kalorijski bilans je kad namirnica zahtijeva da tijelo potroši više kalorija u procesu varenja nego što iz nje varenjem dobije. To znači da ih je tijelo prisiljeno trošiti iz nekih drugih rezervi kako bi imalo energije za normalno funkcioniranje.

Obilje vlakana

Ipak, liste namirnica s negativnim kalorijskim bilansom treba uzeti s dozom rezerve, jer se stručnjaci još spore oko ove teme, odnosno nema jasnog naučnog dokaza da je teorija o negativnim kalorijama tačna ili je u pitanju samo obilje dijetnih vlakana koja nas čine sitim.

Namirnice s negativnim kalorijskim bilansom zapravo su one s niskim glikemijskim indeksom, a visokim sadržajem vlakana, koja proizvode osjećaj sitosti tako da je želja za jelom znatno umanjena. Iz ovoga proizilazi zaključak da se jede rjeđe i zdravije, a da se, istovremeno, gube kilogrami.

Povrće, voće i ljekovito bilje koji se nalaze na spisku namirnica s negativnim kalorijskim bilansom, izuzetno su bogati vitaminima i mineralima. Ove namirnice poboljšavaju metabolizam i prozvodnju enzima i time aktiviraju sposobnost tijela da troši salo.

Grašak i cimet

Na ovom spisku nalazi se povrće: šparoge, buranija, repa, kelj, kupus, mrkva, karfiol, celer, rotkvice, krastavci, grašak, kineski kupus, prasa, salata, špinat, paradajz.

Tu su i voćke: jabuka, kupina, brusnica, grejpfrut, limun i limeta, malina… Začini i ljekovito bilje s ovog spiska su: cimet, karanfilić, anis, čili paprika, korijander, kumin, sjemenke lana, bijeli luk, đumbir, peršun, crni luk, potočarka.

Brži metabolizam, više energije

Namirnice s negativnim kalorijama doprinose poboljšavanju metabolizma i potenciraju upotrebu skladištene masti. Osim toga, povećavaju nivo energije, doprinose stabiliziranju nivoa šećera u krvi, a time i stabiliziranju raspoloženja, poboljšavanju varenja i čišćenju debelog crijeva. Pomažu i u čišćenju jetre, čime je varenje masti efikasnije, sprečavaju upale te poboljšavaju i krvotok, pomažu u smanjivanju nivoa holesterola u krvi.

Doprinose i dobrom snu, poboljšavaju umne sposobnosti i koncentraciju, ublažavaju stres, anksioznost i depresiju, pomažu u podmlađivanju kože, daju snagu kosi i ojačavaju nokte.

Varanje tijela

Osim hrane koja je napravljena bez kalorija, poput zamjene za šećer, skoro sve namirnice sadrže kalorije. Na sreću onih koji se trude da izgube suvišne kilograme, neke namirnice sadrže vrlo malo kalorija koje se odmah sagore žvakanjem i probavom. Ali, sama zamisao konzumiranja određene hrane koja će nas dovesti u stanje negativnih kalorija, nije ravna istini.

– Neke namirnice zaista zahtijevaju više energije kako bi ih tijelo probavilo, ali probavljanje namirnica s tzv. negativnim kalorijama, kao što su celer ili krastavac, neće značajno utjecati na ukupnu potrošnju kalorija. Nutricionistički, ne bi bilo pametno vjerovati kako možete prevariti tijelo da oduzima kalorije – opovrgnuli su dijetetičari ovaj mit.

Ublažavanje gladi

Dijeta negativnih kalorija zaista bi djelovala ako biste se natjerali i svakog dana jeli mnogo namirnica s liste te tako poništili unesene kalorije. Iako se ističu kao čudotvorne namirnice zbog kojih se lako mršavi, istina je da su one vrlo zdrave za cijelo tijelo i donose mnoge dobrobiti. Odlične su za grickanje, jer ublažavaju napade gladi koji prate mnoge dijete.

Samo voda

Jedino pravo piće za koje možemo reći da sadrži negativne kalorije je voda. Ne samo da je zdrava i neophodna za život nego, ako zamijenite zašećerene gazirane sokove običnom vodom, možete smanjiti unos nekoliko stotina kalorija svkog dana. Tako je voda idealno piće za mršavljenje.

Samo dvije čaše vode prije obroka mogu doprinijeti ranijem osjećaju sitosti i spriječiti nas u prejedanju. Istraživanja su pokazala i da konzumacija vode pozitivno utječe na metabolizam.

(Autor: Avaz)

Anketa

Da li ste zadovoljni izbornim rezultatima ?

Pogledaj rezultat

Loading ... Loading ...